جمع کردن وسایل کامپیوتر در اسباب کشی 1

جمع کردن وسایل کامپیوتر در اسباب کشی

جمع کردن وسایل کامپیوتر در اسباب کشی

اسباب کشی یکی از کارهایی است که ممکن است برای هر فردی حداقل چند بار در زندگی اتفاق بیفتد. لذا آشنایی با این امر و دانستن اصول اسباب کشی می تواند بسیار کمک کننده باشد. بعضی از اسباب ها مانند کامپیوتر و لپ تاپ نیاز به بسته بندی کردن اصولی تری دارند. چون این وسایل در اسباب کشی حساس تر هستند و در صورتی که اصول اسباب کشی را به درستی رعایت نکنید می توانند آسیب های جدی و جبران ناپذیری ببینند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص جمع کردن  کامپیوتر در اسباب کشی صحبت کنیم

جمع کردن وسایل کامپیوتر در اسباب کشی 2

 

 

 

 

اهمیت اصول جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی
شاید در نگاه اول حمل و نقل کامپیوتر یا لپ تاپ در اسباب کشی ساده بیاید ولی از آن جا که هنگام اسباب کشی وسایل و اثاث ها بسیار زیاد هستند ممکن است کامپیوتر و لپ تاپ زیاد مورد توجه قرار نگیرند و در حین اسباب کشی زیر سایر اسباب ها بمانند و صدمه ببینند. جمع کردن قطعات کامپیوتر حتما بایستی به نحوه صحیح انجام گیرد و در خانه جدید نیز به طرز اصولی چیدمان گردد. رعایت نکان اساسی در اسباب کشی جهت لپ تاپ و کامپیوتر به شما کمک می کند تا یک اسباب کشی موفق بدون صدمه به این وسایل با ارزش داشته باشید.
جمع کردن کامپیوتر و لپ تاپ در اسباب کشی
در ادامه مقاله نکات لازم جهت جمع کردن لپ تاپ و کامپیوتر را از نظر می گذرانیم. این نکات برای هر کامپیوتری قابل استفاده می باشد.
تهیه پشتیبان از اطلاعات کامپیوتر
جمع آوری لپ تاپ و کامپیوتر ممکن است به هارد دستگاه آسیب برساند و کلیه اطلاعات از دست برود. لذا برای جلوگیری از این امر حتما بایستی یک نسخه پشتیبان از اطلاعات دستگاه تهیه نمایید.
جدا کردن کابل ها
ابتدا لازم است تا کامپیوتر یا لپ تاپ خود را خاموش کنید. اکنون به راحتی می توانید سیم های کامپیوتر مورد نظر را جدا کنید. همه کابل ها را از برق جدا و آن ها را بسته بندی نمایید. سیم ها در کنار کیس قرار ندهید. قبل از جدا کردن هر اتصال می توانید از آن ها عکس بگیرید تا زمانی که خواستید دوباره آن ها را متصل نمایید این کار برایتان راحت باشد.
بسته بندی کردن کیس کامپیوتر
برای بسته بندی کردن کیس جهت حمل و نقل بایستی یک کارتن اثاث کشی مناسب پیدا کنید. اگر جعبه خود کیس را از قبل نگه داشته اید و سالم است بهترین گزینه همین جعبه می باشد. کف جعبه از یگ پارچه ضخیم یا فوم استفاده کنید تا مقاومت آن را جهت حمل کیس بالا ببرید.

جمع کردن وسایل کامپیوتر در اسباب کشی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کیس را در محافظ قرار دهید
حتما جهت محافظت از کیس از پارچه هایی استفاده کنید که الکتریسیته ساکن را از خود عبور ندهد. چون اگر پارچه خواص جذب الکتریسیته ساکن را داشته باشد می تواند باعث صدمه به قطعات مهم کامپیوتر مانند کارت گرافیک و هارد شود. مثلا پارچه پشمی می تواند بدترین انتخاب باشد. چرا که پشم خاصیت جذب الکتریسته بالا را دارد.
درست قرار دادن کیس
حتما در نظر داشته باشید که کیس را درست قرار دهید. یعنی به صورت برعکس کیس را داخل جعبه قرار ندهید. چون در غیر این صورت ممکن است کیس شما دچار آسیب گردد. این یکی از اصول اساسی بسته بندی کامپیوتر می باشد.
پر کردن اطراف کیس
بعد از آن که کیس را داخل جعبه قرار دادید بایستی فضاهای خالی اطراف آن را با پارچه و حوله پر نمایید. اگر این فضاها خالی باشند باعث می شود تا کیس حین حمل و نقل حرکت زیادی داشته باشد و در نتیجه قطعات داخل آن شل شوند و بیرون بیایند. البته این مورد زمانی صدق میکند که فوم های سفید رنگ داخل آن را دور بیاندازید

جمع کردن وسایل کامپیوتر در اسباب کشی 3

 

 

 

 

 

 

 

بستن کارتن
یکی دیگر از مواردی که بایستی حتما رعایت نمایید بستن درزهای جعبه کیس کامپیوتر می باشد. حتما باید با چسب مناسب تمامی درزهای جعبه را بپوشانید . این امر کمک می کند تا گرد و غبار موجود در هوا به داخل جعبه نفوذ نکند. زیرا وارد شدن گرد و غبار برای کیس شما بسیار خطرناک می باشد و باعث آسیب رساندن به کیس کامپیوتر شما می شود. بنابراین تمام مسیرهای باز جعبه را به خوبی ببندید تا جعبه به صورت ایمن و کامل بسته شود و راه ورود گرد و غبار به داخل جعبه بسته شود.
بسته بندی کردن سیم ها
کابل های کامپیوتر را نیز بایستی به طور منظم و دقیق جمع آوری کنید و داخل بسته قرار دهید. برای آن که کار خود را راحت تر کنید می توانید از چسب های کاغذی بهره بگیرید. بدین صورت که هر کابلی را که جدا می نمایید روی چسب کاغذی یادداشت کنید مربوط به کدام قسمت کامپیوتر می باشد و کاربردش چه می باشد. حتما در نظر داشته باشید که حین جمع کردن کابل ها آن ها را نشکنید و یا به بخش های اتصال آن ها صدمه ای نزنید تا خراب نشوند و احتیاجی به خرید دوباره کابل نداشته باشید.
بسته بندی کردن مانیتور
مانیتور نیز یکی دیگر از قطعات حساس و شکننده در کامپیوتر می باشد که بایستی جهت بسته بندی و حمل و نقل آن نکات لازم را در نظر بگیرید. ابتدا لازم است که روی مانیتور را با یک پارچه لطیف بپوشانید، سپس روی پارچه یک مقوای ضخیم بگذارید و اطراف مانیتور را به خوبی بپوشانید. این کار باعث می شود تا احتمال هرگونه خط و خش هنگام اسباب کشی به صفر برسد. پایه مانیتور را نیز جدا کنید و در داخل جعبه قرار دهید. سپس مانیتور رارو به بالا در جعبه بگذارید. روی جعبه کامپیوتر قید نمایید که شکستنی می باشد تا موقع اسباب کشی نهایت دقت اعمال گردد.
بسته بندی کردن قطعات کامپیوتر
بعد از جمع کردن کامپیوتر جهت حمل و نقل حالا نوبت به سایر قطعات جانبی کامپیوتر مانند موس و کیبورد و اسپیکرها نمایید. در بسته بندی کردن این قطعات حتما آن ها را با پارچه و یا کاغذ بپوشانید تا گرد و خاک به آن ها وارد نشود و دچار آسیب نگردند. سپس آن ها را داخل جعبه قرار دهید. حتما توجه داشته باشید که کیبورد نباید زیر وسایل قرار گیرد. اگر فضای کافی برای کیبورد ندارید می توانید آن را کنار جعبه قرار دهید تا کلیدهای آن دچار صدمه نشوند.
و در اخر استفاده از نایلون حباب دار در بسته بندی و کارتن خالی مناسب
88 / 100
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها