چند راه کار ساده برای اسباب کشی

چند راه کار ساده برای اسباب کشی

چند راه کار ساده برای اسباب کشی

امروز می خواهیم چند راهکار و راه حل ساده و در عین حال کاربردی را جهت آسان کردن این پروسه به شما آموزش دهیم. شاید خیلی از مواردی که در پایین گفته می شود موارد ساده و پیش پا افتاده ای باشد ولی اگر همین موارد ساده درست و در زمان مناسب انجام شود باعث می شود خیلی از مشکلات و سختیهای شما در طول جابجایی برطرف شود. پس به اتفاق در پایین چند روش ساده برای اسباب کشی آسان را مرور خواهیم کرد.

برنامه ریزی و تقسیم وظایف

برنامه ریزی اولین قدم برای شروع می باشد . برنامه ریزی در یک پروسه جابه جائی به معنای تقسیم کردن کل این پروسه به قسمت های کوچکتر و بر مبنای توانمندی فیزیکی و زمانی افراد ساکن در یک خانه می باشد و البته که این موضوع می بایست تا حد امکان به واقعیت نزدیک وقابلیت اجرایی داشته باشد . یکی از مواردی که باید در برنامه ریزی مورد توجه قرار دهید فاصله زمانی تا روز جابه جائی می باشد. شما می توانید نسبت به تعداد افراد ساکن در خانه، تایم آزاد آن ها و حجم وسایل داخل خانه ، برنامه ریزی و تقسیم وظایف انجام داده و هر کس را مسئول یک بخش از وسایل داخل منزل قرار دهید. این اقدام می تواند اولین راهکارجهت آسان کردن اسباب کشی و شروع کار برای جابه جائی شما باشد.

اول کار جمع آوری و بسته بندی با خرده ریزها

نکته بعدی که باید جهت آسان شدن جابجایی مورد توجه قرار گیرد ، جمع کردن خرده ریزهای داخل منزل قبل از وسایل بزرگ بوده و یادتان باشد شروع جمع آوری وسایل منزل با خرده ریز های داخل آشپزخانه میباشد ،چرا که معمولا زمان برترین قسمت خانه برای جمع کردن و بسته بندی آشپزخانه می باشد و شما می توانید به راحتی با صرف چند ساعت در روزمحتویات آنجا را جمع آوری و بسته بندی کنید. بعد از جمع آوری خرده ریزهای داخل آشپزخانه به سراغ خرده ریزهای سالن ، اتاق ها و محتویات کمدها بروید .نکته مهم که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که چه در زمان جمع آوری وسایل داخل آشپزخانه و چه خرده ریزهای داخل سالن و اتاق ها فقط چند تکه از وسایلی که مطمئن هستید تا روز جابه جائی تان به آنها احتیاج پیدا می کنید را جدا کرده و باقی وسایل را حتما به صورت کامل جمع آوری و بسته بندی نمائید تا خیال تان از آن بخش از خانه راحت باشد و دوباره در روزهای انتهائی مجبور نباشید یکبار دیگر برای آن ها وقت صرف کنید و همان طور که می دانید وقت برای اسباب کشی خیلی مهم می باشد.

نوشتن وسایل داخل کارتن بر روی آن

یکی دیگر از موارد، نوشتن محتویات داخل کارتن ها بر روی آن می باشد . این کار از آن جهت حائز اهمیت می باشد که زمانی که کلیه وسایل به منزل جدید انتقال پیدا کرد ،به راحتی می توانید کارتن ها را از هم تفکیک کرده و بسته های مربوط به هر قسمت از خانه را به قسمت مربوطه انتقال داده تا سر فرصت جعبه ها را باز کرده و در محل مناسبش جایگذاری نمائید. یادتان باشد که اگر در انجام این موضوع کوتاهی کنید زمانی که وسایل وارد منزل جدیدتان بشود با کوهی از کارتن ها مواجه خواهید شد که نمی دانید مربوط به کدام قسمت از خانه جدیدتان می باشد . برای این کار بهترین روش تهیه یک لیست از وسایل می باشد که آنها را بر روی کارتن اسباب کشی که ریختید به صورت تفکیکی بچسبانید برای مثال 20 عدد بشقاب پلو خوری 12 عدد لیوان بلند دسته دار و…

وسایل دور ریختنی را از منزل خارج کنید

تجربه نشان داده که هر چقدر فضایی که در آن کار می کنید مرتب تر و تمیز تر باشد در هنگام کار از لحاظ روحی تاثیر بهتری روی شما خواهد داشت و شما دیرتر احساس خستگی و کلافگی خواهید کرد. به طور مثال زمانی که مشغول جمع آوری و بسته بندی وسایل خرده ریز داخل آشپزخانه هستید حتما یک کیسه زباله بزرگ کنارتان قرار دهید و مواردی که باید دور ریخته شود را داخل آن بیاندازید و بعد از پر شدن کیسه زباله درب آن را بسته و به خارج از خانه انتقال دهید و یک کیسه زباله جدید را کنارتان قرار دهید ، یا اینکه اگر کف محل از تکه های وسایل دور ریز پر شده ابتدا با جاروی دستی کف محل را جارو بزنید تا زیر پایتان از هرگونه آشغال یا وسایل دور ریختنی تمیز شود و بعد به ادامه کارتان بپردازید. این کار کمک شایانی در افزایش سرعت شما در جمع کردن وسایل داخل منزل تان می باشد و راندمان کاری شما را بالا خواهد برد.و دیگر نگران جا ماندن و یا دور ریختن وسایله اضافه در مکان جدید نمی باشید.

چند راه کار ساده برای اسباب کشی

چند راه کار ساده برای اسباب کشی

 

 

 

 

 

 

یک گوشه از خانه را به وسایل بسته بندی اختصاص دهید

یکی از راهکارها جمع کردن کلیه وسایل بسته بندی شده و کارتن ها در یک قسمت از خانه ، و چیدن آن ها کنار هم می باشد. انجام این کار برای شما چند حسن دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

جلوگیری از شلوغی تمام قسمت های خانه و خلوت کردن قسمت های مختلف آن
زمانی که تمام وسایل کنار هم قرار بگیرد میتوان برآورد درستی از تعداد و نوع ماشین مورد نیاز جهت حمل و انتقال آن ها به محل جدید انجام داد
شما میتوانید پیشرفت کار را در جمع آوری وسایل خانه تان به صورت متمرکز ببینید .
مواردی که در بالا گفته شد اگر درست انجام شده و کنار هم قرار بگیرند میتوانند بخش زیادی از سختی های حمل و نقل شما را از بین ببرند و تجربه بهتری را برای شما به ارمغان آورند.

این مواردی شاید پیش پا افتاده ولی خیلی مهم برای اسباب کشی شما می باشد و رعایت این نکات بسیار شما را برای یک اسباب کشی راخت و آسان مهیا می سازد

تک کارتن با کادر مجرب خود شما را برای یک اسباب کشی راحت دعوت می نماید

شما برای خرید وسایل خود از جمله کارتن اسباب کشی و نایلون حبابدار و روزنامه باطله نو و… می توانید سری به فروشگاه تک کارتن بزنید به امید یک اسباب کشی راحت برای همه

 

چند راه کار ساده برای اسباب کشی

چند راه کار ساده برای اسباب کشی

81 / 100