اهمیت زونکن در بایگانی

اهمیت زونکن در بایگانی چیست؟

اهمیت زونکن در بایگانی چیست؟

پوشه ها یا پرونده هایی بزرگ و محکم که از مقوا، چوب و پلاستیک ساخته شده اند کلاسور یا زونکن نام دارند. کاغذها و اسناد مورد نیاز که پانچ شده اند از طریق گیره فلزی موجود در زونکن بایگانی می شوند. فاصله سوراخ ها برای برگه های پانچ شده در زونکن استانداردهای متفاوتی دارند و بر اساس اندازه آن ظرفیت بایگانی 200 تا 500 برگ را دارند. این وسیله منحصر به فرد برای بایگانی اسناد مهم نخستین بار توسط فردریک زونکن آلمانی اختراع شد. در ادامه مقاله در رابطه با اهمیت زونکن در بایگانی به اطلاعات بیشتری دست خواهید یافت.

اهمیت زونکن در بایگانی و نکات مهم در هنگام خرید زونکن

امروزه انواع مختلف زونکن در بازار عرضه می شوند که از مهمترین انواع و برندهای آن می توان به زونکن های پایکو، کلاسیک، متالیز و پومر اشاره کرد. در هنگام خرید هر یک از این برندها باید نکات مهم و قابل توجه زیادی را در نظر بگیرید. در این بخش از مقاله نکات مهم که هنگام خرید زونکن باید رعایت کرد را برای شما آورده ایم.

جنس بدنه زونکن

یکی از مهمترین ویژگی ها هنگام خرید زونکن جنس مواد به کار رفته در ساخت آن می باشد زیرا مواد به کار رفته در ساخت انواع زونکن بر کیفیت آن تأثیر قابل توجهی می گذارند. امروزه زونکن ها با جنس های مختلف در بازار عرضه می شوند که از جمله آن ها می توان به زونکن های پلاستیکی، مقوایی، چوبی، چرمی و ورنی اشاره کرد. زونکن های مقوایی و پلاستیکی در مقایسه با دیگر زونکن ها محبوب تر می باشند. از آنجا که نمی توان از اهمیت زونکن در بایگانی اسناد و مدارک مهم چشم پوشی کرد برای بایگانی اسناد و مدارک خود باید یکی از انواع زونکن ها را تهیه کنید. یکی از نکات مهم هنگام خرید زونکن توجه به محیطی می باشد که زونکن باید در آن نگهداری شود است. به طور مثال زونکن های مقوایی برای بایگانی اسناد در محیط های مرطوب مناسب نمی باشند.

  • سایز و اندازه زونکن
  • حلقه های قفل
  • نوار فلزی لبه
  • پرچ های نگهدارنده
  • حلقه انگشتی
  • مقسم

همانطور که گفتیم اهمیت زونکن در بایگانی بسیار زیاد می باشد و از آنجا که در این زونکن ها مقسم وجود دارد شما می توانید به راحتی اسناد خود را دسته بندی نمایید تا در صورت نیاز به آن ها دسترسی به آن ها برای شما سریع تر و آسان تر باشد. مقسم ها معمولاً از جنس پلاستیک یا مقوا هستند.

  • طراحی ارگونومیک
  • اهمیت زونکن در بایگانی
  • اهمیت زونکن در بایگانی اسناد

اهمیت زونکن در بایگانی اسناد و مدارک بسیار زیاد می باشد و از آنجا که روی عطف زونکن ها کارت یا لیبل وجود دارد شما می توانید روی هر یک از عطف ها توضیحات مربوط به دسته بندی اسناد را بنویسید تا در هنگام نیاز زونکن مورد نیاز را از دیگر زونکن ها جدا نمایید.

زونکن ها ممکن است در رنگ های متنوع و مختلف تولید شوند از این رو می توان برای نشانه گذاری ماهیت محتوای هر زونکن از تمایز رنگ های آن استفاده کنید. از اهمیت انواع زونکن در بایگانی اسناد در محل های مختلف از جمله محل کار نمی توان غافل ماند و از آن جا که زونکن در رنگ های مختلف تولید می شود شما می توانید با استفاده از زونکن در رنگ های مختلف به قفسه های آرشیو خود جلوه و رنگ های زیبا ببخشید

جا به جایی زونکن در ادارات

برای جا به جایی زونکن در ادارات از کارتن زونکن که توسط کارتن فروشی تک کارتن تولید می شود استفاده می شود

شما برای تهیه کارتن زونکن می توانید به صورت اینترنتی و تلفنی اقدام نمایید و با پیک درب اداره تحویل و وجه آن را پرداخت نمایید

80 / 100